Tuesday, October 23, 2012

Tabita Skincare saya pakai

tabita skincare.
mula-mula nak pakai dulu banyak juga aku cari research tentang produk ini.. tengok testimoni, tengok kesan semua aspek aku mencari.. ok da research dan yakin, aku pun cari penjual yang paling murah.. rata semua rm300-rm500.. so aku decide beli regular rm300.  aku beli melalui facebook.. nama Aieda Bakavoli..  huh... rm300 tuh... besar modal.. aku rasa ini produk muka yang paling mahal aku beli...

sebelum :



muka aku, teruk... sudah la berkulit gelap :( kusam... totally tidak menarik langsung la... rasa macam down jer...

                                                               gambar: google


aku mula pakai 25.6.2012.

minggu pertama:

aku pernah baca entry orang yang pakai tabita, mengelupas...  jadi aku research cara pakai tabita dengan betul.. aku pakai tabita tak mengelupas.. cara atau tips aku pakai sampai tidak mengelupas. cuci muka macam biasa, selepas itu, aku bagi kering sendiri, tak lap dengan tuala pun.,kulit yang lembap tu aku sapukan toner... alhamdulillah, kulit tidak mengelupas..
kesan: muka jadi tegang, kusam, mungkin dia mahu bertindak kot.. aku tak pakai make up seminggu tuh.

minggu kedua:

muka aku naik bintik-bintik merah jerawat kecil.. aku mula tak yakin dengan produk ni.. aku call supplier.. bagitau masalah aku... rupanya aku terlalu kerap pakai toner dia.. so aku terus stop pakai toner lepas cuci muka.. aku pakai toner malam sahaja sebelum pakai cream malam. alhamdulillah, bintik- bintik kecik berkurangan.. masa minggu kedua nih aku pergi mandi sungai... terus jadi teruk... merah-merah, bintik-intik macam kena ulat gatal. mungkin dia bertindak dengan air kotor tuh... huh.. sabar-sabar...

sebulan:

kulit muka da okay... mula orang tegur,, nampak lain, cerah sedikit... gembira nya...  okay.. teruskan pakai... kira berbaloi la pakai kalau ada orang tegur... yahooo...

5bulan: ini la hasilnya,,






nampak glowing kan.. suka-suka :).. ini pakai make up di waktu malam.. aku just pakai day cream, tidak perlu foundation..




ini. muka aku  tidak pakai sebarang makeup atau cream pun... nampak perubahan muka aku... bab leher tu abaikan..huhu :)



sekarang aku masih memakai TABITA.. kerana hasil memuaskan hati... bagi aku produk ini

BERJAYA!!



****cuma sekarang aku terpaksa beli pencuci muka dengan kerap. kerana adik aku telah mensabotaj pencuci muka aku....huaaaa...

























































No comments:

Post a Comment